Αρχική Για μας Επικοινωνία

Σάββατο, 7 Οκτωβρίου 2017

Οι Ρωμαίοι κυβερνούν τους Έλληνες - Οι Έλληνες και οι Ρωμαίοι

Οι Ρωμαίοι κυβερνούν τους Έλληνες - 1η Ενότητα Οι Έλληνες και οι Ρωμαίοι - από το «Ψηφιακός Δάσκαλος»
Στο 1ο (πρώτο) κεφάλαιο, στην Α (πρώτη) ενότητα του βιβλίου της ιστορίας της Ε' Δημοτικού, με τίτλο "Οι Ρωμαίοι κυβερνούν τους Έλληνες" θα μιλήσουμε για την κατάσταση και τις συνθήκες που
επικρατούσαν στην Ελλάδα κατά την διάρκεια της υποδούλωσης από τους Ρωμαίους.

Στο κάτω μέρος της σελίδας υπάρχει βίντεο με την αφήγηση του μαθήματος.

Στο μάθημα αυτό υπάρχουν δύο ερωτήσεις που πρέπει να απαντήσουμε: 

1. Είχαν λόγους οι κατακτημένοι Έλληνες να νιώθουν ανασφαλείς
και φοβισμένοι;
Οι κατακτημένοι Έλληνες δικαιολογημένα ένιωθαν ανασφαλείς και φοβισμένοι, καθώς οι Ρωμαίοι φέρονταν ανελέητα σε όποιους αντιστέκονταν. Συνήθιζαν να γκρεμίζουν τα τείχη των πόλεων αυτών, να κλέβουν τους θησαυρούς και να αρπάζουν τα έργα τέχνης. Συχνά επέβαλαν βαρύτατους φόρους, αφόπλιζαν και αιχμαλώτιζαν τους κατοίκους. Κατά συνέπεια, ήταν λογικό οι Έλληνες να νιώθουν φόβο και ανασφάλεια.

2. Γιατί οι Ρωμαίοι κατάργησαν τις συμμαχίες των πόλεων και κυβέρνησαν την καθεμία διαφορετικά;
Οι Ρωμαίοι, όταν κατέκτησαν την Ελλάδα, φρόντισαν να καταργήσουν τα δημοκρατικά πολιτεύματα και τις συμμαχίες των πόλεων. Η τακτική αυτή ονομάζεται «διαίρει και βασίλευε» και έχει σαν στόχο να αποτρέψει τη συνεργασία των πόλεων μεταξύ τους. Κυβερνώντας την κάθε πόλη διαφορετικά και εγκαθιστώντας παντού ρωμαϊκές φρουρές, κατάφεραν να έχουν τον πλήρη έλεγχο.

Οι Ρωμαίοι κυβερνούν τους Έλληνες - Τετράδιο Εργασιών (Βιβλίο)


Στο Τετράδιο Εργασιών υπάρχουν τρεις ερωτήσεις σχετικές με το μάθημά μας:

1. Αντιστοιχίστε τις ενέργειες των Ρωμαίων με τα αποτελέσματά τους και σχολιάστε κάθε ζεύγος, μετά την αντιστοίχισή του.
Οι Ρωμαίοι κυβερνούν τους Έλληνες - 1η Ενότητα Οι Έλληνες και οι Ρωμαίοι - από το «Ψηφιακός Δάσκαλος»
2. Παρατηρήστε την εικόνα 4, διαβάστε το κείμενο-πηγή που ακολουθεί και φανταστείτε ότι ζείτε σε μια κατακτημένη ελληνική πόλη, απ' όπου αρπάζονται έργα τέχνης για να στολίσουν τη Ρώμη. Ένας Έλληνας γλύπτης προσπαθεί να πείσει τον Ρωμαίο διοικητή να μην αφαιρέσει τα έργα τέχνης από τη γενέθλια πόλη του. Αναθέστε σε δύο συμμαθητές σας τον ρόλο των δύο προσώπων, χωριστείτε σε ομάδες και βοηθήστε τους να στηρίξουν με επιχειρήματα τις απόψεις τους.
Επιχειρήματα Έλληνα: Δεν θα ήταν σωστό να αφαιρέσετε τα έργα τέχνης μας. Αυτά μας θυμίζουν τους προγόνους μας και είναι αναπόσπαστο κομμάτι της παράδοσής μας. Με το να μας τα πάρετε είναι σαν να μας παίρνετε την ιστορία μας.

Επιχειρήματα Ρωμαίου: Αυτά τα έργα τέχνης είναι υπέροχα. Μπορεί να σας θυμίζουν τους προγόνους σας, αλλά θα ήταν τέλεια διακόσμηση για τις πλατείες της Ρώμης. Εάν τα πάρουμε στην πρωτεύουσα, κάθε Ρωμαίος πολίτης θα μπορεί να απολαμβάνει τις βόλτες του, βλέποντας αξιοθέατα από την Ελλάδα.

3. Διαβάστε τον παρακάτω μύθο του Αισώπου και συζητήστε πώς μπορεί να συσχετισθεί με τις εσωτερικές αντιθέσεις των Ελλήνων και με το «διαίρει και βασίλευε» των Ρωμαίων.
Ο Αίσωπος με τον μύθο του θέλει να μας διδάξει πως μία ομάδα είναι πάντα πιο δυνατή από ένα άτομο. Μπορούμε λοιπόν να συσχετίσουμε τον μύθο με την τακτική των Ρωμαίων καθώς, γνωρίζοντας αυτό, θέλησαν να χωρίσουν τους Έλληνες με σκοπό να τους κυβερνήσουν ευκολότερα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε πολύ, αν κατά την πλοήγησή σας συναντήσετε κάποια ανάρτηση που παρουσιάζει πρόβλημα, αφήστε σχόλιο ή στείλτε μας email.